Kampania reelekcyjna prezydenta Joe Bidena poszukuje eksperta od memów, aby przyciągnąć wyborców pokolenia Z.
Kampania Biden for President (BFP) opublikowała ofertę pracy dla „Partner Managera”. Osoba ta będzie zajmować się „codziennymi operacjami związanymi z angażowaniem najlepszych treści internetowych i stron z memami”.
Zespół Biden’s zapłaci menedżerowi memów, z siedzibą w Wilmington w stanie Delaware, od 65 000 do 85 000 dolarów rocznie. Wynagrodzenie to jest nieco powyżej średniej płacy dla marketerów cyfrowych w USA, według Indeed.
Głównym zadaniem memów Bidena jest zarządzanie relacjami z firmami zajmującymi się mediami cyfrowymi, podcastami i „stronami memów” na różnych platformach mediów społecznościowych.
Zespół Bidena już wcześniej używał memów. Na początku 2022 roku przyjęli mem z laserowymi oczami „Dark Brandon”, aby 81-latek wydawał się obeznany z Internetem.
W lutym Biden mówił o memie Dark Brandon w programie Seth Meyers Late Night. Żartobliwie powiedział: „I resent the hell out of it”, po czym założył ciemne okulary przeciwsłoneczne typu aviator.
Biden ponownie założył okulary przeciwsłoneczne i wspomniał o memie przy wiwatach publiczności podczas kwietniowej kolacji korespondentów Białego Domu.
To posunięcie jest częścią wysiłków Bidena mających na celu nawiązanie kontaktu z młodszymi wyborcami.
Wielu Demokratów również zmieniło swoje poglądy na temat kryptowalut. Ta zmiana wydaje się podążać za poparciem Donalda Trumpa, który próbuje zdobyć głosy.
Trump jest również zaznajomiony z memami. Jego mugshot z sierpnia 2023 r. stał się wirusowy po tym, jak został przesłuchany w więzieniu hrabstwa Fulton w związku z jego czwartym oskarżeniem.
Jego kampania szybko zaczęła sprzedawać koszulki, kubki i inne przedmioty z tym zdjęciem. W grudniu wypuszczono również kolekcję niewymienialnych żetonów (NFT) „MugShot”.
Na początku maja memecoin MAGA o tematyce Trumpa zyskał popularność po jego pro-kryptowalutowych komentarzach.